Laddercompetitie

Padel winter laddercompetitie

We zijn begonnen met een laddercompetitie voor padelleden bij TC Ruiver. De ladder is een uitstekende manier om je padelspel te verbeteren, nieuwe leden te leren kennen, padelmaatjes te vinden, maar ook om jezelf sportief te meten met anderen. De laddercompetitie is een uitdaagsysteem waarbij koppels elkaar uitdagen voor een wedstrijd met als doel zo hoog mogelijk op de “ladder” te komen. Je speelt als team wanneer je wil en hoe vaak je wil.

Inschrijven

Inmiddels is de winter padelladdercompetitie begonnen, wil je nog deelnemen dat kan! We plaatsen je dan onder aan de ladder. Zoek je nog een maatje, stuur dan een mail naar ladder@tc-ruiver.nl

KNLTB Club app

Via de KNLTB Club App kun je een ander team uitdagen, een baan reserveren, de uitslag invoeren en je positie op de ladder bekijken. In deze app zie je jouw huidige positie en 4 plekken daarboven en daaronder een knop staan met ‘Uitdagen’, op deze manier kan je een tegenstander uitdagen. Afhankelijk van de uitslag worden de posities gewisseld of behouden.

Als je een team uitdaagt wordt er om een datumvoorstel en omschrijving gevraagd. Tip: zet hierin jouw telefoonnummer en kom vervolgens tot een geschikte dag en tijdstip via Whatsapp. Het andere koppel dat wordt uitgedaagd krijgt een mail met de uitnodiging en dient deze te accepteren, zodra jullie datum en tijd hebben afgesproken. In de KNTLB Club App zal dan automatisch een wedstrijd aangemaakt worden. Jullie dienen daarna zelf nog de baan te reserveren. Na het bevestigen van de datum via de KNLTB Club App, is deze alleen nog te wijzigen door een mail te sturen naar ladder@tc-ruiver.nl

De wedstrijdregels

• De wedstrijd dient binnen 14 dagen na uitdagen gespeeld te worden.
  • Als een uitgedaagd team niet binnen 3 dagen reageert, dan zullen de teams van plek wisselen.
  • De spelers zorgen zelf voor ballen.
  • Spreek voor aanvang van de wedstrijd samen af of jullie de games doortellen (handig als je maar 1 uur kunt spelen) of dat jullie twee gewonnen sets spelen.
  • Spreek voor aanvang of jullie bij deuce ‘Golden point’ of voordeel/nadeel spelen.
  • De uitdager voert de uitslag van de wedstrijd in via de Club App, de andere partij controleert en bevestigt.
  • Als een speler geblesseerd raakt tijdens de wedstrijd heeft de tegenpartij gewonnen.
  • Zelfde koppels kunnen elkaar niet direct weer uitdagen na een gespeelde wedstrijd. Eerst moet je een andere ladderwedstrijd spelen!
  • Een wedstrijd dient eerst uitgespeeld te zijn, voordat de volgende gepland kan worden.
  • Als de wedstrijd nog niet is uitgespeeld (bijvoorbeeld omdat het is gaan regenen), dan kun je een voorlopige uitslag invullen en de partij later uitspelen.

We spelen deze winterladder tot en met 31 maart 2024. Daarna zullen we een nieuwe ladder opzetten op basis van de ervaringen van deze ladder, maar ook om iedereen de mogelijkheid te geven om van partner te wisselen. Er zijn geen kosten verbonden aan deze competitie.

Neem bij vragen of opmerkingen contact op met ladder@tc-ruiver.nl.